Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Poniatowa obsługiwana przez Urząd Miejski w Poniatowej

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Finansowo-Budżetowy
Adres komórki
,
Informacje dodatkowe

Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy:

1. W zakresie budżetu : 1) opracowanie założeń oraz wytycznych w sprawie materiałów planistycznych dla jednostek organizacyjnych oraz komórek organizacyjnych Urzędu do opracowania projektu uchwały budżetowej, 2) opracowanie założeń i wytycznych do Wieloletniej Prognozy Finansowej, 3) opracowanie projektu budżetu wraz z uzasadnieniem oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej, 4) informowanie jednostek organizacyjnych o projektowanym , a następnie uchwalonym budżecie, 5) przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawie zmian budżetu oraz zmian wieloletniej prognozy finansowej, 6) sporządzanie informacji o przebiegu wykonania budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej wraz z częścią opisową, 7) weryfikacja oraz sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i finansowych, 8) analiza wykonania planów finansowych jednostek organizacyjnych, 9) prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek lub emisji obligacji, 10) prowadzenie spraw związanych z obsługą bankową Gminy, 11) opracowywanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza w zakresie działania wydziału.

2. W zakresie księgowości budżetowej: 1) wykonywanie czynności z zakresu rachunkowości wynikających z odpowiednich przepisów, 2) obsługa finansowo-księgowa Gminy, jako jednostki samorządu terytorialnego oraz Urzędu jako  jednostki budżetowej: a) prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej obejmującej księgowanie dochodów i przychodów, wydatków i rozchodów oraz prowadzenie rozrachunków w tym zakresie, b) prowadzenie ewidencji i rozliczeń projektów finansowych ze środków bezzwrotnych, w tym z funduszy strukturalnych, c) prowadzenie księgowości pozabilansowej w zakresie: - ewidencji zaangażowania wydatków budżetowych, - ewidencji planu wydatków budżetowych Urzędu, - ewidencja wydatków strukturalnych, 3) prowadzenie spraw z zakresu płac, podatku dochodowego od osób fizycznych i ubezpieczeń społecznych, 4) prowadzenie  rejestru zakupu i sprzedaży Vat oraz rozliczanie należnego podatku, 5) prowadzenie ewidencji środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz dokonywanie okresowych inwentaryzacji, 6) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w zakresie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, 7) sprawdzanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym, 8) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, 9) prowadzenie druków ścisłego zarachowania, 10) dokonywanie rozliczeń udzielonych dotacji na podstawie przedłożonych sprawozdań, 11) sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych Urzędu, 12) przekazywanie podległym jednostkom budżetowym środków na wydatki budżetowe i rozliczanie w zakresie ponoszonych przez nie wydatków i realizowanych dochodów budżetowych.

3. W zakresie podatków, opłat i księgowości podatkowej: 1) wystawianie nakazów płatniczych, 2) wprowadzanie zmian (decyzji) geodezyjnych na konta podatników, 3) weryfikacja i kontrola deklaracji zgłoszonych do opodatkowania, 4) opracowywanie projektów decyzji , prowadzenie dokumentacji ulg, umorzeń, rozkładania należności na raty, odraczanie terminów płatności, 5) przygotowywanie projektów uchwał Rady w zakresie podatków i opłat lokalnych, 6) prowadzenie ksiąg rachunkowych oraz analiza kont podatników, 7) windykacja należności zgodnie z ordynacją podatkową, 8) wydawanie zaświadczeń i informacji o figurowaniu w ewidencji i figurowaniu w ewidencji podatkowej nieruchomości, o zaległościach podatkowych i dochodach z pracy w gospodarstwie rolnym, 9) terminowe i rzetelne rozliczenie inkasentów w zakresie pobieranych przez nich wpłat i podatków.

4. W zakresie opłat za odpady komunalne: 1) prowadzenie ewidencji należności z podziałem na poszczególnych właścicieli nieruchomości (przypisy, wpłaty, odpisy), 2) prowadzenie postępowania w celu ustalenia należności, 3) prowadzenie windykacji.


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Kadencja
Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Dacka Jolanta
Data wytworzenia informacji:
2013-01-05
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2013-01-05