Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Poniatowa obsługiwana przez Urząd Miejski w Poniatowej

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Adres komórki
Młodzieżowa 2, Urząd Miejski Poniatowa
Telefon
Kierownik Wydziału wew. 41
Kancelaria - Punkt Obsługi interesanta w Urzędzie Miejskim 81 8204836 - wew.10
Fax
48818203573
Email

Informacje dodatkowe

Zakres działania Wydziałania: 1) nadzór nad właściwym działaniem komunalnych urządzeń zaopatrzenia w wodę i urządzeń kanalizacyjnych, 2) organizowanie i nadzór nad zimowym utrzymaniem dróg i chodników, 3) opiniowanie wniosków o organizację imprez na drogach gminnych oraz wydawanie zgody na przewóz ładunków wielkogabarytowych, 4) nadzór nad utrzymaniem zieleni miejskiej, w tym elementami małej architektury w parkach i przy ulicach, 5) organizowanie i prowadzenie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi oraz sprawowanie opieki nad pomnikami (miejscami pamięci narodowej), 6) podejmowanie czynności zapewniających warunki organizacyjne i techniczne niezbędne dla ochrony środowiska przed odpadami w tym odpadami niebezpiecznymi, 7) kontrola przestrzegania i stosowania przepisów ujętych w stosownych zezwoleniach i przepisach o ochronie środowiska, 8) nadzór nad stanem sanitarnym Gminy, ewidencjonowanie wyników badań wody i ścieków, 9) przeciwdziałanie zanieczyszczeniom wód i ujęć wody, 10) nadzorowanie prac związanych z obowiązkową deratyzacją, 11) wspieranie akcji o tematyce ekologicznej, 12) przeciwdziałanie postawaniu dzikich wysypisk, 13) opracowywanie i nadzór nad realizacją programów, których celem jest ochrona środowiska, w tym programu usuwania azbestu, Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych, 14) opracowywanie planu aglomeracji oraz planowanie, realizacja zadań i nadzór nad przyłączaniem mieszkańców do sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, 15) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, w tym o gospodarce odpadami komunalnymi na zasadach określonych w przepisach prawa, 16) wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, 17) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości na terenie Gminy, a przede wszystkim na ulicach, placach oraz miejscach i obiektach publicznych, obsługa organizacyjna komisji Porządku i Czystości w Gminie, 18) wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, 19) wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 20) udzielanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów oraz naliczanie opłat z tego tytułu, 21) wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów, 22) kontrola przestrzegania przepisów o ochronie środowiska na terenie Gminy, 23) nadzór nad bezdomnymi zwierzętami i współpraca ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt, nadzór nad prowadzeniem akcji wyłapywania bezpańskich psów oraz prowadzenie ewidencji psów „zaczipowanych”, 24) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne, 25) przygotowywanie decyzji o odebraniu zwierzęcia właścicielowi lub osobie utrzymującej zwierzę rażąco zaniedbane lub okrutnie traktowane i przekazywanie go do schroniska albo innej osobie lub instytucji, 26) organizacja przetargów na odbiór odpadów komunalnych, 27) nadzór i aktualizacja bazy właścicieli nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, 28) prowadzenie kart właścicieli nieruchomości, na których powstają odpady, 29) kontrola zgodności składanych deklaracji w zakresie zagospodarowania odpadów, 30) sprawozdawczość w zakresie gospodarowania odpadami, 31) koordynacja, nadzór i kontrola w zakresie gminnego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, 32) realizacja obowiązków Gminy wynikających z ustawy prawo wodne, 33) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem na terenie Gminy, 34) przyjmowanie zawiadomień o podejrzeniu wystąpienia choroby zakaźnej u zwierzęcia i niezwłocznie przekazywane do właściwego organu inspekcji, 35) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz przeprowadzenie kontroli tych upraw, 36) przygotowanie i obsługa spisu rolnego, 37) prowadzenie spraw związanych z ochroną gruntów rolnych i leśnych, 38) analizy i prognozy rozwoju rolnictwa i gospodarki żywnościowej oraz usług na rzecz rolnictwa, 39) współpraca z organizacjami doradztwa rolniczego i ochrony roślin, organizacjami rolniczymi i rolnikami, 40) współpraca ze służbami weterynaryjnymi, 41) współpraca z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Izbą Rolniczą i innymi organizacjami działającymi na rzecz rolnictwa, 42) prowadzenie spraw gospodarki leśnej w lasach niestanowiących własności państwa w tym zalesień, zadrzewień i gospodarki łowieckiej, 43) przygotowywanie zaświadczeń stwierdzających staż pracy w rolnictwie oraz poświadczanie prowadzenia gospodarstwa rolnego, 44) prowadzenie zadań w zakresie melioracji gruntów, 45) wykonywanie zadań przekazanych ustawą o ochronie gruntów rolnych i leśnych do kompetencji gmin, 46) prowadzenie postępowań i sporządzanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych, 47) ewidencjonowanie zbiorników bezodpływowych na terenie Gminy, 48) nadzór nad funkcjonowaniem szaletu miejskiego, 49) nadzór nad funkcjonowaniem targowiska oraz nad realizacją umowy o zarządzanie targowiskiem miejskim, 50) zawieranie umów z dostawcami ciepła, energii elektrycznej i gazu, 51) nadzór nad gminnymi placami zabaw oraz siłowniami plenerowymi, 52) nadzór nad funkcjonowaniem cmentarza komunalnego, 53) wydawanie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych, 54) opiniowanie rozkładu jazdy przewoźników korzystających z gminnych przystanków, 55) przygotowywanie projektu uchwały określającej liczbę przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina, warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych oraz ustalenia stawki opłaty za korzystanie z tych przystanków, 56) udzielanie zezwoleń, cofanie, wykonanie zmian, stwierdzenie ich wygaśnięcia na krajowe zarobkowe regularne i nieregularne przewozy osób pojazdami samochodowymi oraz zarobkowy przewóz osób taksówką, 57) prowadzenie spraw w zakresie określania czasu pracy placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych, 58) prowadzenie spraw dodatków mieszkaniowych oraz dodatku energetycznego.


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Pomoc administracyjna

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. nadzoru i eksploatacji urządzeń komunalnych i dróg
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój nr 208
mail: drogi@um.poniatowa.pl


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Wydziału
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój 209
mail: odpady@um.poniatowa.pl
        rolnictwo@um.poniatowa.pl


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Referent ds. rolnictwa, leśnictwa i dodatków mieszkaniowych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój nr 209
mail: dodatki.m@um.poniatowa.pl


Imię i nazwisko:

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. gospodarowania odpadami komunalnymi oraz ochrony środowiska
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój nr 208
mail: przyroda@um.poniatowa.pl


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Dacka Jolanta
Data wytworzenia informacji:
2016-09-30
Osoba wprowadzająca informację:
Dacka Jolanta
Dodano do BIP dnia:
2016-09-30