Stanowisko ds. księgowości podatkowej i opłat w Wydziale Finansowo -Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej.
wykształcenie wyższe o kierunku: finanse i rachunkowość.
Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku): 1) obywatelstwo polskie, 2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni 3) wykształcenie wyższe o kierunku: finanse i rachunkowość, 4) 2 lata stażu pracy w tym staż pracy w księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych, 5) niekaralność za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 6) dobry stan zdrowia umożliwiający pracę na oferowanym stanowisku, 7) nieposzlakowana opinia. Dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku): 1)znajomość i umiejętność właściwej interpretacji przepisów prawnych z zakresu: - ustawa o samorządzie gminnym, - ustawa o ordynacji podatkowej, - ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, - ustawa o finansach publicznych, - ustawy o rachunkowości, - ustawa o opłacie skarbowej, - ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, - ustawa o księgach wieczystych i hipotece, - ustawy - kodeks postępowania administracyjnego, - ustawa o ochronie danych osobowych, 2) predyspozycje osobowościowe: - samodzielność, - odpowiedzialność, - obowiązkowość, - sumienność, - kreatywność, - umiejętność pracy w zespole, - dyspozycyjność. |
1) Prowadzenie rachunkowości podatków i opłat lokalnych osób fizycznych i osób prawnych,
2) Opisywanie wyciągów bankowych w zakresie dochodów podatkowych,
2) Uzgadnianie przypisów i odpisów należności podatkowych w zakresie prowadzonych podatków,
3) Okresowe kontrolowanie prawidłowości przypisów i wpłat na kontach podatników,
4) Analiza zaległości w zakresie podatków od osób fizycznych i prawnych,
5) Terminowe wystawianie upomnień na należności zaległe w zakresie podatków od osób fizycznych i od osób prawnych,
6) Przygotowywanie danych do sprawozdań w zakresie prowadzonych dochodów i porównywanie oraz kontrolowanie ich realizacji w budżecie,
7) Przygotowanie danych do sporządzania sprawozdań Rb-PDP, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej, w zakresie prowadzonych spraw,
8) Przygotowanie informacji o wpływach z podatku rolnego należnych Izbie Rolniczej
9)Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach, w zakresie prowadzonych spraw,
10) Rozliczanie sołtysów z inkasa należności oraz naliczanie prowizji od sołtysów,
11) Prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania, wydawanie i kontrola kwitariuszy przychodowych,
12) Ewidencja wpływów, sporządzenie zestawień opłaty skarbowej i opłaty targowej jej rozliczanie oraz wprowadzanie do rejestru opłat z tytułu podatków,
13) Prowadzenie egzekucji administracyjnej poprzez wystawianie tytułów wykonawczych na zaległości podatkowe, prowadzenie stosownych rejestrów, sporządzanie hipotek na zaległości.
1) list motywacyjny oraz szczegółowy życiorys zawodowy CV - opatrzone
własnoręcznym podpisem,
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) kopia dyplomu ukończenia studiów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
4) kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności przydatne do pracy w wyspecyfikowanym zakresie zadań,
5) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe określone w wymaganiach dodatkowych związanych ze stanowiskiem,
6) podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach w zakresie w jakim przekazane dane obejmują dane szczególnej kategorii, o których mowa w art. 9 RODO, w celu prowadzenie postepowania rekrutacyjnego na stanowisko ds. księgowości podatkowej i opłat w Wydziale Finansowo- Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej
- posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na oferowanym stanowisku.
1) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na zasadach ustawy o pracownikach samorządowych,
2) pełny wymiar czasu pracy (8 godz. dziennie - 40 godzin tygodniowo),
3) praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Poniatowej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości podatkowej i opłat w Wydziale Finansowo- Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej”, w terminie do 08.11.2022 r. godz. 1500
- a) osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2 (Punkt Obsługi Interesanta),
- b) drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2, 24 - 320 Poniatowa.
Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Poniatowej. Oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Poniatowej po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
1) kopie dokumentów składanych do konkursu muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata,
2) dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procedurze konkursowej zostaną dołączone do jego akt osobowych,
3) dokumenty złożone przez pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy i po tym terminie, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone lub w przeciwnym wypadku, zostaną zniszczone,
4) konkurs na stanowisko ds. księgowości podatkowej i opłat w Wydziale Finansowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Poniatowej,
5) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym, bez udziału kandydatów i II etap - rozmowa kwalifikacyjna weryfikująca przygotowanie zawodowe i wybór kandydata,
6) kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej,
7) informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Poniatowej niezwłocznie po zakończeniu naboru,
8) dodatkowe informacje o konkursie można uzyskać pod numerem tel. 81 820 48 36 w. 13.
Dodano do BIP dnia 25-10-2022 14:05:08