Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej
Wykształcenie wyższe administracyjne i ukończone szkolenie specjalistów ochrony przeciwpożarowej lub wykształcenie wyższe na kierunku inżynieria bezpieczeństwa pożarowego lub tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa,
Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):
1) obywatelstwo polskie,
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni
praw publicznych,
3) wykształcenie wyższe administracyjne i ukończone szkolenie specjalistów ochrony przeciwpożarowej lub wykształcenie wyższe na kierunku inżynieria bezpieczeństwa pożarowego lub tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa,
4) 5 lat stażu pracy (preferowane doświadczenie na stanowisku związanym z ochroną przeciwpożarową)
5) prawo jazdy kat. B
6) niekaralność za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) dobry stan zdrowia umożliwiający pracę na oferowanym stanowisku,
8) nieposzlakowana opinia.
Dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):
1)znajomość i umiejętność właściwej interpretacji przepisów prawnych z zakresu:
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa o ochronie przeciwpożarowej
- ustawa o ochotniczych strażach pożarnych,
- ustawy o finansach publicznych
2) predyspozycje osobowościowe:
- samodzielność,
- odpowiedzialność,
- obowiązkowość,
- sumienność,
- kreatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- dyspozycyjność.
1) ewidencjonowanie mienia gminy będącego w użytkowania OSP, oraz przeprowadzania jego inwentaryzacji
2) prowadzenie dokumentacji oddziału miejsko-gminnego ZOSP RP w Poniatowej
3) koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego a także pozostałych jednostek OSP z terenu gminy Poniatowa.
4) realizacja ustalonych przez wojewodę zadań krajowego systemu ratowniczo gaśniczego na obszarze gminy,
5) współpraca z komendantem powiatowym PSP w zakresie ochrony przeciwpożarowej i prewencji na terenie gminy,
6) nadzór nad wykorzystaniem i utrzymaniem w należytym stanie technicznych obiektów użytkowanych przez jednostki OSP,
7) nadzór nad utrzymaniem w stałej i pełnej sprawności technicznej sprzętu pożarniczego w jednostkach OSP,
8) nadzór nad właściwym, zgodnym z obowiązującymi przepisami użytkowaniem i eksploatacją pojazdów samochodowych, motopomp i innego sprzętu pożarniczego, prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej, wydawanie i rozliczanie kart drogowych,
9) opiniowanie zasadności zakupu sprzętu i odzieży stanowiących wyposażenie OSP,
10) przygotowanie planu budżetu gminy, w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej oraz sporządzenie sprawozdań finansowych oraz informacji dotyczących ochrony przeciwpożarowej w Gminie,
11) prowadzenie spraw członków OSP w zakresie:
- a) przestrzegania przepisów bhp podczas działań ratowniczych,
- b) okresowych badań lekarskich,
- c) posiadania uprawnień do prowadzenia uprzywilejowanych samochodów pożarniczych,
- d) ubezpieczenia,
- e) naliczania ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach pożarniczych,
- g) szkoleń,
12) planowanie, organizowanie, prowadzenie i nadzorowanie ćwiczeń i szkoleń jednostek OSP z terenu Gminy,
13) organizowanie gminnych zawodów sportowo-pożarniczych oraz współudział w organizowaniu zespołowych ćwiczeń jednostek OSP i powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych,
14) prowadzenie na obszarze Gminy działalności z zakresu popularyzacji zasad ochrony przeciwpożarowej , w tym konkursów wiedzy pożarniczej dla młodzieży szkolnej,
15) udział w zebraniach OSP.
1) list motywacyjny oraz szczegółowy życiorys zawodowy CV - opatrzone
własnoręcznym podpisem,
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
3) kopia dyplomu ukończenia studiów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
4) kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności przydatne do pracy w wyspecyfikowanym zakresie zadań,
5) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe określone w wymaganiach dodatkowych związanych ze stanowiskiem,
6) podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenia o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach w zakresie w jakim przekazane dane obejmują dane szczególnej kategorii, o których mowa w art. 9 RODO, w celu prowadzenie postepowania rekrutacyjnego na stanowisko Komendanta Gminny Ochrony Przeciwpożarowej w Urzędu Miejskiego w Poniatowej
- posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na oferowanym stanowisku.
1) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na zasadach ustawy o pracownikach samorządowych,
2) praca na stanowisku: na umowę o pracę w wymiarze 3/5 etatu (24 godz. tygodniowo), pierwsza umowa na czas określony
3) praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Poniatowej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko pracy: Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej”, w terminie do dnia 30.11.2022 r. godz. 1500
- a) osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2 (Punkt Obsługi Interesanta),
- b) drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2, 24 - 320 Poniatowa.
Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Poniatowej. Oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Poniatowej po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
1) kopie dokumentów składanych do konkursu muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata,
2) dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procedurze konkursowej zostaną dołączone do jego akt osobowych,
3) dokumenty złożone przez pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy i po tym terminie, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone lub w przeciwnym wypadku, zostaną zniszczone,
4) konkurs na stanowisko Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej Urzędu Miejskiego w Poniatowej przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Poniatowej,
5) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym, bez udziału kandydatów i II etap - rozmowa kwalifikacyjna weryfikująca przygotowanie zawodowe i wybór kandydata,
6) kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej,
7) informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Poniatowej niezwłocznie po zakończeniu naboru,
8) dodatkowe informacje o konkursie można uzyskać pod numerem tel. 81 820 48 36 w. 13.
Dodano do BIP dnia 18-11-2022 13:12:22