Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Poniatowa obsługiwana przez Urząd Miejski w Poniatowej

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Poniatowej
Data ogłoszenia
2022-11-18
Termin składania dokumentów
2022-11-30
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe administracyjne i ukończone szkolenie specjalistów ochrony przeciwpożarowej lub wykształcenie wyższe na kierunku inżynieria bezpieczeństwa pożarowego lub tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa,

Wymagania związane ze stanowiskiem

Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):

1) obywatelstwo polskie,

2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni
praw publicznych,

3) wykształcenie wyższe administracyjne i ukończone szkolenie specjalistów ochrony przeciwpożarowej lub wykształcenie wyższe na kierunku inżynieria bezpieczeństwa pożarowego lub tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa,

4) 5 lat stażu pracy (preferowane doświadczenie na stanowisku związanym z ochroną przeciwpożarową)

5) prawo jazdy kat. B

6) niekaralność za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

7) dobry stan zdrowia umożliwiający pracę na oferowanym stanowisku,

8) nieposzlakowana opinia.

Dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):

1)znajomość i umiejętność właściwej interpretacji przepisów prawnych z zakresu:

- ustawa o samorządzie gminnym,

- ustawa o pracownikach samorządowych,

- kodeks postępowania administracyjnego

- ustawa o ochronie przeciwpożarowej

- ustawa o ochotniczych strażach pożarnych,

- ustawy o finansach publicznych

2) predyspozycje osobowościowe:

- samodzielność,

- odpowiedzialność,

- obowiązkowość,

- sumienność,

- kreatywność,

- umiejętność pracy w zespole,

- dyspozycyjność.

Zakres obowiązków

1) ewidencjonowanie mienia gminy będącego w użytkowania OSP, oraz przeprowadzania jego inwentaryzacji

2) prowadzenie dokumentacji oddziału miejsko-gminnego ZOSP RP w Poniatowej

3) koordynowanie funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego a także pozostałych jednostek OSP z terenu gminy Poniatowa.

4) realizacja ustalonych przez wojewodę zadań krajowego systemu ratowniczo gaśniczego na obszarze gminy,

5) współpraca z komendantem powiatowym PSP w zakresie ochrony przeciwpożarowej i prewencji na terenie gminy,

6) nadzór nad wykorzystaniem i utrzymaniem w należytym stanie technicznych obiektów użytkowanych  przez jednostki OSP,

7) nadzór nad utrzymaniem w stałej i pełnej sprawności technicznej  sprzętu pożarniczego w jednostkach OSP,

8) nadzór nad właściwym, zgodnym z obowiązującymi przepisami użytkowaniem i eksploatacją pojazdów samochodowych, motopomp i innego sprzętu pożarniczego, prowadzenie dokumentacji eksploatacyjnej, wydawanie i rozliczanie kart drogowych,  

9) opiniowanie zasadności zakupu sprzętu i odzieży stanowiących wyposażenie OSP,

10) przygotowanie planu budżetu gminy, w części dotyczącej ochrony przeciwpożarowej oraz sporządzenie sprawozdań finansowych oraz informacji dotyczących ochrony przeciwpożarowej  w Gminie,

11) prowadzenie spraw członków OSP w zakresie:

  1. a) przestrzegania przepisów  bhp podczas działań ratowniczych,
  2. b) okresowych badań lekarskich,
  3. c) posiadania uprawnień do prowadzenia uprzywilejowanych samochodów pożarniczych,
  4. d) ubezpieczenia,
  5. e) naliczania ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniach ratowniczych i szkoleniach pożarniczych,
  6. g) szkoleń,

12) planowanie, organizowanie, prowadzenie i nadzorowanie  ćwiczeń  i szkoleń jednostek OSP z terenu Gminy,

13) organizowanie gminnych zawodów sportowo-pożarniczych  oraz współudział w organizowaniu zespołowych  ćwiczeń jednostek OSP i powiatowych zawodów sportowo-pożarniczych,

14) prowadzenie na obszarze Gminy działalności z zakresu popularyzacji zasad ochrony przeciwpożarowej , w tym konkursów wiedzy pożarniczej dla młodzieży szkolnej,

15) udział w zebraniach OSP.

Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny oraz szczegółowy życiorys zawodowy CV - opatrzone

własnoręcznym podpisem,

2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3) kopia dyplomu ukończenia studiów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,

4) kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności przydatne do pracy w wyspecyfikowanym zakresie zadań,

5) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe określone w wymaganiach dodatkowych związanych ze stanowiskiem,

6) podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenia o:

- posiadaniu obywatelstwa polskiego,

- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

- nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,

- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach w zakresie w jakim przekazane dane obejmują dane szczególnej kategorii, o których mowa w art. 9 RODO, w celu prowadzenie postepowania rekrutacyjnego na stanowisko Komendanta Gminny Ochrony Przeciwpożarowej w Urzędu Miejskiego w Poniatowej

- posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na oferowanym stanowisku.

Warunki pracy

1) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na zasadach ustawy o pracownikach samorządowych,

2) praca na stanowisku: na umowę o pracę w wymiarze 3/5 etatu (24 godz. tygodniowo), pierwsza umowa na czas określony

3) praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Poniatowej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko pracy: Komendant Gminny Ochrony Przeciwpożarowej”, w terminie do dnia 30.11.2022 r. godz. 1500

  1. a) osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2 (Punkt Obsługi Interesanta),
  2. b) drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2, 24 - 320 Poniatowa.

Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Poniatowej. Oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Poniatowej po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Uwagi

1) kopie dokumentów składanych do konkursu muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata,

2) dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procedurze konkursowej zostaną dołączone do jego akt osobowych,

3) dokumenty złożone przez pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy i po tym terminie, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone lub w przeciwnym wypadku, zostaną zniszczone,

4) konkurs na stanowisko Komendanta Gminnego Ochrony Przeciwpożarowej Urzędu Miejskiego w Poniatowej  przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Poniatowej,

5) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym, bez udziału kandydatów i II etap - rozmowa kwalifikacyjna weryfikująca przygotowanie zawodowe i wybór kandydata,

6) kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej,

7) informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Poniatowej niezwłocznie po zakończeniu naboru,

8) dodatkowe informacje o konkursie można uzyskać pod numerem tel. 81 820 48 36 w. 13.

Załączniki

Wybrany kandydat
Jacek Pietraś

Uzasadnienie wyboru
Do konkursu przystąpił jeden kandydat. Oferta złożona przez kandydata spełniła niezbędne wymagania formalne i aplikant przystąpił do drugiego etapu postępowania konkursowego. W wyniku przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej, komisja rekrutacyjna wysoko oceniła kandydaturę pana Jacka Pietrasia i zarekomendowała Burmistrzowi Poniatowej zatrudnienie go na stanowisku Komendanta Gminnej Ochrony Przeciwpożarowej.
Jacek Pietraś

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Dominik Molesta
Dodano do BIP dnia 18-11-2022 13:12:22