Biuletyn Informacji Publicznej

Gmina Poniatowa obsługiwana przez Urząd Miejski w Poniatowej

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Stanowisko ds. rozliczeń finansowych w Wydziale Finansowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej.

Jednostka ogłaszająca
Urząd Miejski w Poniatowej
Data ogłoszenia
2022-09-19
Termin składania dokumentów
2022-09-30
Wymagane wykształcenie

Wykształcenie wyższe o kierunku: ekonomia, finanse i rachunkowość.

Wymagania związane ze stanowiskiem

Niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na stanowisku):

1) obywatelstwo polskie,

2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni
praw publicznych,

3) wykształcenie wyższe o kierunku: ekonomia, finanse i rachunkowość

4) 2 lata stażu pracy w tym staż pracy w księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych,

5) niekaralność za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

6) dobry stan zdrowia umożliwiający pracę na oferowanym stanowisku,

7) nieposzlakowana opinia.

Dodatkowe (pozostałe wymagania, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na stanowisku):

1)znajomość i umiejętność właściwej interpretacji przepisów prawnych z zakresu:

- ustawy o rachunkowości,

- ustawy o finansach publicznych,

- ustawy o podatku od towarów i usług,

- ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,

- rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej,

- rozporządzenia w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych,

- znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej,

- ustawy o samorządzie gminnym,

- ustaw o pracownikach samorządowych,

- Rozporządzenie Rady Ministrów z 3.10.2016 r. w sprawie klasyfikacji środków trwałych (KŚT),

- Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13.09.2017 r. (zał. Nr 3)

- znajomość MS Office (szczególnie Excel) oraz programów księgowo-finansowych (m.in. FK firmy Mikrobit)

2) predyspozycje osobowościowe:

- samodzielność,

- odpowiedzialność,

- obowiązkowość,

- sumienność,

- kreatywność,

- umiejętność pracy w zespole,

- dyspozycyjność.

Zakres obowiązków
  • 1) sporządzanie rejestru zakupu i sprzedaży dla jednostki Urzędu Miejskiego i Gminy dla celów rozliczenia VAT,
  • 2) prowadzenie rejestru zbiorowego sprzedaży i zakupu,
  • 3) wystawianie faktur VAT,
  • 4) dokonywanie rozliczeń finansowych w zakresie podatku VAT pomiędzy poszczególnymi jednostkami Urzędu i Gminy,
  • 5) miesięczne uzgadnianie salda konta rozrachunkowego dotyczącego podatku VAT,
  • 6) sporządzanie i składanie deklaracji zbiorczej VAT-7,
  • 7) wystawianie not obciążeniowych z tytułu naliczonego czynszu i opłat niezależnych,
  • 8) windykacja należności cywilnoprawnych, wystawianie wezwań do zapłaty,
  • 9) prowadzenie ewidencji analitycznej wyposażenia i środków trwałych za pomocą programu księgowego,
  • 10) rozliczanie inwentaryzacji i różnic pozostałych w wyniku rozliczenia inwentaryzacji.
  • 11) prowadzenie rozliczeń finansowych Gminy z zakresu zarządzania i administracji lokalami mieszkalnymi przez GPGK w Poniatowej.
Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny oraz szczegółowy życiorys zawodowy CV - opatrzone

własnoręcznym podpisem,

2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

3) kopia dyplomu ukończenia studiów oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,

4) kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności przydatne do pracy w wyspecyfikowanym zakresie zadań,

5) kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe określone w wymaganiach dodatkowych związanych ze stanowiskiem,

6) podpisane własnoręcznie przez kandydata oświadczenia o:

- posiadaniu obywatelstwa polskiego,

- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

- nieskazaniu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego oraz umyślne przestępstwo skarbowe,

- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach w zakresie w jakim przekazane dane obejmują dane szczególnej kategorii, o których mowa w art. 9 RODO, w celu prowadzenie postepowania rekrutacyjnego na stanowisko  ds. rozliczeń finansowych w Wydziale Finansowo- Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej

- posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na oferowanym stanowisku.

Warunki pracy

1) zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na zasadach ustawy o pracownikach samorządowych,

2) pełny wymiar czasu pracy (8 godz. dziennie - 40 godzin tygodniowo),

3) praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych - w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Poniatowej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko urzędnicze  ds. rozliczeń finansowych w  Wydziale Finansowo- Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej”, w terminie do 30.09.2022 r. godz. 1500

  1. a) osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2 (Punkt Obsługi Interesanta),
  2. b) drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Poniatowej ul. Młodzieżowa 2, 24 - 320 Poniatowa.

Za termin złożenia dokumentów przesłanych drogą pocztową uważa się datę ich wpływu do Urzędu Miejskiego w Poniatowej. Oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Poniatowej po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.

Uwagi

1) kopie dokumentów składanych do konkursu muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata,

2) dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w procedurze konkursowej zostaną dołączone do jego akt osobowych,

3) dokumenty złożone przez pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy i po tym terminie, na prośbę osoby bezpośrednio zainteresowanej, będą zwrócone lub w przeciwnym wypadku, zostaną zniszczone,

4) konkurs na stanowisko ds. rozliczeń finansowych w  Wydziale  Finansowo-Budżetowym Urzędu Miejskiego w Poniatowej  przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Burmistrza Poniatowej,

5) konkurs zostanie przeprowadzony w dwóch etapach: I etap - sprawdzenie ofert pod względem formalnym, bez udziału kandydatów i II etap - rozmowa kwalifikacyjna weryfikująca przygotowanie zawodowe i wybór kandydata,

6) kandydaci, których oferty spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej,

7) informacja o wyniku konkursu zostanie zamieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Poniatowej niezwłocznie po zakończeniu naboru,

8) dodatkowe informacje o konkursie można uzyskać pod numerem tel. 81 820 48 36 w. 13.

Załączniki

Wybrany kandydat
Iwona Kobiałka

Uzasadnienie wyboru
Do konkursu przystąpiło czterech kandydatów. Jedna oferta spełniła niezbędne wymagania formalne i kandydatka została dopuszczona do drugiego etapu naboru-rozmowy kwalifikacyjnej. Komisja konkursowa w wyniku przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej wysoko oceniła kandydaturę Pani Iwony Kobiałki i zarekomendowała Burmistrzowi Poniatowej zatrudnienie jej na stanowisku ds. rozliczeń finansowych w Wydziale Finansowo - Budżetowym.
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Dominik Molesta
Dodano do BIP dnia 19-09-2022 08:38:08